a

OftalmoConsult Iasi este o clinica care ofera servicii oftalmologice la standarde inalte de calitate prin investigatii si tratamente moderne. Obiectivul urmarit de echipa de medici este de a asigura un diagnostic corect si tratarea afecţiunilor depistate cu ajutorul unor tehnologii la standard europen.

OftalmoConsult - Bucuria revederii!
+ 40 760 712 468, + 40 728 728 729

consultatii@oftalmoconsult.ro
Aleea Domenii 13, Iasi, RO

Luni - Vineri 15:30 - 19:00

Sambata-Duminica INCHIS

+ 40 760 712 468

Aleea Domenii 13

700281, Iasi, RO

Social media

Examenul de fund de ochi: ce afecţiuni poate depista?

Examenul de fund de ochi: ce afecţiuni poate depista? Examenul de fund de ochi, cunoscut și sub denumirea de oftalmoscopie, este o procedură medicală în care medicul examinează partea din spate a ochiului, numită fundul de ochi sau retină. Acest examen este important pentru evaluarea sănătății ochilor și poate oferi informații despre starea vaselor de sânge, nervii optici și alte structuri oculare. Această procedură este nedureroasă și, de obicei, nu necesită pregătire specială din partea pacientului. Medicul poate observa și evalua aspecte precum nervii optici, vasele de sânge, retina și alte structuri pentru a detecta eventuale anomalii sau semne de boli oculare sau sistemice.

Examinarea fundului de ochi poate fi utilă în diagnosticarea și monitorizarea afecțiunilor oculare precum retinopatia diabetică, degenerescența maculară, glaucomul, hipertensiunea arterială sau alte probleme de sănătate care pot afecta ochii. Este recomandată efectuarea regulată a acestui tip de examen, în special pentru persoanele cu factori de risc sau cu anumite condiții medicale.

Prof. dr. Dănuţ Costin: O serie de maladii pot fi depistate adesea sau evaluate în urma examenului de fund ochi. Examinând fundul de ochi, oftalmologul poate depista stadiul aterosclerozei, vede depozitele de colesterol (mici puncte strălucitoare) şi modificări aparute la vasele de sânge. Prin examenul fundului de ochi se poate depista şi hipertensiunea. Studiind examenul fundului de ochi, oftalmologul poate afla dacă este vorba de o hipertensiune veche, dacă este o tensiune oscilantă. Vasele  funduluiui de ochi la hipertensivi se modifică , arterele sunt mai strâmte, venele mai dilatate. La hipertensivi, acolo unde se încrucişează artera cu vena, artera comprimă vena şi uneori apar mici puncte de hemoragie la aceste încrucişări arterio-venoase. În hipertensiunile mai avansate se observă şi microhemoragii în retină. Iar în stadiul următor apar şi exudatele, pete albe în jurul vaselor şi hemoragiilor, deja pacientul resimţind şi insuficienţa renală. În acest stadiu de afectare a rinichiului apare şi o îmbolnăvire a nervului optic. De altfel, insuficienţa renală poate fi diagnosticată şi privind fundul de ochi.

Diabetul – o boală cu complicaţii oculare

O boală gravă cu complicaţii oculare este diabetul. La 10 ani de la debutul diabetului, debut care adesea nu este observat, poate apărea retinopatia diabetică. Bolnavul de diabet trebuie controlat cât de des de către oftalmolog pentru a se interveni cu laser în retinopatia diabetică şi a se preîntâmpina orbirea bolnavului de diabet. De asemenea, modificări ale retinei survin şi în urma unor boli ale sângelui, precum anemiile, poliglobuliile, diatezele hemoragice. Analizarea retinei poate semnala şi bolile canceroase de sânge precum leucemiile. Şi alte boli pot influenţa aspectul fundului de ochi. Examenul  fundului de ochi îi permite oftalmologului să descopere înainte de alte investigaţii tumorile pe creier. De asemenea, pot fi recunoscute semne care indică şi unele boli infecţioase cum ar fi tuberculoza, HIV, sifilisul. Fundul de ochi poate lăsa  şi semne ale unor intoxicaţii şi  infecţii. E util să fie examinat fundul de ochi şi la gravide, existând posibilitatea să fie decelate retinopatii ale gravidelor care au o sarcină cu complicaţii. În plus, prin examinarea fundului de ochi se mai pot descoperi şi modificări provocate de metastaze.  Ziaruldeiasi.ro

btnimage